طراحی تخصصی سایت دراستان گیلان رشت لاهیجان انزلی,

طراحی وبسایت در گیلان و رشت

Google+

اعلام مکان تماس‌ گیرندگان ؛ حریم شخصی رعایت می‌شود؟

privacy مدتی پیش اپراتور دوم تلفن همراه در قالب تبلیغات خود از ارائه سرویسی برای اعلام آدرس فرد تماس گیرنده خبر داد که این مسئله پیش از همه بحث امنیت و نقض حریم خصوصی افراد را در ذهن ایجاد می‌کرد.
به گزارش فاوانیوز و به نقل از ایسنا، این روزها با گسترش دسترسی به گوشی‌های هوشمند نرم‌افزارهای مختلفی برای اعلام موقعیت جغرافیایی و آدرس افراد ارائه شده و در برخی از این نرم‌افزارها مانند وایبر، فرد در صورت علاقمندی می‌تواند موقعیت جغرافیایی خود را به صورت آنلاین در معرض دید آشنایانش قرار دهد. اما این موضوع به انتخاب خود فرد اتفاق افتاده و بدون رضایت او چنین امکانی وجود ندارد.
با این حال مدتی است در تبلیغات ایرانسل در سایت‌های مختلف، طرحی مشاهده می‌شود که در قالب آگهی‌های آن اینگونه عنوان می‌شود که اگر مایل هستید بدانید موقعیت جغرافیایی فردی که با شما تماس می‌گیرد از چه قرار است عدد ۱۶ را به ۷۰۷۳۷۶ پیامک کنید.
پس از انجام این روند، اپراتور با ارسال پیامکی به خط شما اعلام می‌کند: «شاید عجیب باشه اما به کمک تکنولوژی میشه به راحتی و به سادگی از مکان فردی که باهامون تماس گرفته با خبر شیم. اما چطوری؟ پیامک بعدی را ببینید… .»
همچنین در انتهای این پیامک به شما بابت ورود به سرویس چه جوری-شهروندی خوش‌آمد گفته شده و اینگونه اعلام شده است که هزینه هر پیام ۱۲۰ تومان خواهد بود و برای لغو سرویس شما می‌توانید L16 را ارسال کنید.
در مرحله بعد شما پیامکی دریافت می‌کنید که در آن آدرسی اینترنتی به شما داده می‌شود تا برای فعال‌سازی این سرویس به لینک مربوطه مراجعه کرده و یا از کد دستوری مربوطه استفاده کنید.
اما نکته جالب اینکه فارغ از اینکه شما درا ین طرح ثبت نام کرده و یا از انصراف دهید تا همین جای کار کافی است تا هر روز برای شما پیامک‌هایی با موضوعات مختلفی چون اطلاعات در خصوص سیم‌کارت گمشده، شرایط و نحوه دریافت وام خود اشتغالی، بیمه مشاغل آزاد، نکاتی درباره صدور سفته، نحوه گرفتن پرینت مکالمات،نحوه ارسال پیامک بدون داشتن شارژ و پیامک‌هایی از این دست ارسال شده و به ازای هر یک از آنها مبلغ ۱۲۰ تومان از حساب شما کسر شود.
حال اینکه شما چگونه درخواست دریافت چنین اطلاعاتی را آنهم با کسر هزینه داشته‌اید سؤالی است که احتمالا پاسخ آن به غیر از اپراتور برای فرد دیگری مشخص نیست.
جدا از این موضوع وقتی بحث فعال‌سازی و استفاده از چنین سرویس‌هایی به خصوص از سوی یک مرجع معتبر مانند اپراتور رسمی مطرح می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهن فرد می‌رسد بحث امنیت اطلاعات کاربران در شبکه اپراتور و نقض حریم شخصی است.
موضوعی که به نظر می‌رسد طبق قوانین نباید اجازه آن به اپراتور داده شده باشد.
البته تماس با رگولاتور هم در این زمینه بی‌فایده است و حتی مسئولان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز از اجرای چنین طرحی و جزئیات آن اظهار بی اطلاعی می‌کنند.
با این وجود پیگیری موضوع از سوی اپراتور جوابی به دنبال داشت که لینک یکی از خبرهای در سال ۱۳۹۰ بود.
بر این اساس مشخص شد که ایرانسل نه به تازگی بلکه از چهار سال قبل به ارائه چنین سرویسی کرده و جالب این‌که در آن زمان تبلیغات این طرح حتی از رسانه ملی نیز پخش شده بود.
البته اپراتور در این زمینه تاکید دارد که براساس طرح نما افراد تنها می‌توانند دایره‌ای از دوستان و یا اعضای خانواده خود را تعریف کرده و پس از تائید خود فرد، موقعیت جغرافیایی او را دریافت کنند.
اعلام موقعیت مکانی فرد مورد نظر هم از طریق پیام کوتاه یا پیام چند رسانه‌ای ارسال شده و حتی فرد قادر خواهد بود موقعیت‌ها را بر روی نقشه فارسی رصد کند.
طبق اعلام چند سال پیش ایرانسل، استفاده از این خدمات بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، تنظیمات خاص و بدون نیاز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) میسر است و تمامی گوشی‌ها حتی گوشی‌های قدیمی نیز این سرویس را پشتیبانی می‌کنند.
همچنین طبق اطلاعاتی که بر روی لینک اطلاعات ارائه شده برای فعال‌سازی این سرویس وجود دارد،همچنان مانند سال ۱۳۹۰ این سرویس به‌صورت آزمایشی در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد به مشترکان علاقه‌مند ارائه می‌شود و هزینه هر بار مکان‌یابی ۲۰۰ ریال اعلام شده است.
به هر صورت اکنون توضیح اپراتور آن است که ارائه‌ی این سرویس به دنبال اظهار رضایت افراد صورت می‌گیرد و بر این اساس بحث حریم خصوصی افراد دچار هیچ مشکلی نشده و امنیت مشترکان در این فضا به مخاطره نمی‌افتدش اپراتور دوم تلفن همراه در قالب تبلیغات خود از ارائه سرویسی برای اعلام آدرس فرد تماس گیرنده خبر داد که این مسئله پیش از همه بحث امنیت و نقض حریم خصوصی افراد را در ذهن ایجاد می‌کرد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها با گسترش دسترسی به گوشی‌های هوشمند نرم‌افزارهای مختلفی برای اعلام موقعیت جغرافیایی و آدرس افراد ارائه شده و در برخی از این نرم‌افزارها مانند وایبر، فرد در صورت علاقمندی می‌تواند موقعیت جغرافیایی خود را به صورت آنلاین در معرض دید آشنایانش قرار دهد. اما این موضوع به انتخاب خود فرد اتفاق افتاده و بدون رضایت او چنین امکانی وجود ندارد.
با این حال مدتی است در تبلیغات ایرانسل در سایت‌های مختلف، طرحی مشاهده می‌شود که در قالب آگهی‌های آن اینگونه عنوان می‌شود که اگر مایل هستید بدانید موقعیت جغرافیایی فردی که با شما تماس می‌گیرد از چه قرار است عدد ۱۶ را به ۷۰۷۳۷۶ پیامک کنید.
پس از انجام این روند، اپراتور با ارسال پیامکی به خط شما اعلام می‌کند: «شاید عجیب باشه اما به کمک تکنولوژی میشه به راحتی و به سادگی از مکان فردی که باهامون تماس گرفته با خبر شیم. اما چطوری؟ پیامک بعدی را ببینید… .»
همچنین در انتهای این پیامک به شما بابت ورود به سرویس چه جوری-شهروندی خوش‌آمد گفته شده و اینگونه اعلام شده است که هزینه هر پیام ۱۲۰ تومان خواهد بود و برای لغو سرویس شما می‌توانید L16 را ارسال کنید.
در مرحله بعد شما پیامکی دریافت می‌کنید که در آن آدرسی اینترنتی به شما داده می‌شود تا برای فعال‌سازی این سرویس به لینک مربوطه مراجعه کرده و یا از کد دستوری مربوطه استفاده کنید.
اما نکته جالب اینکه فارغ از اینکه شما درا ین طرح ثبت نام کرده و یا از انصراف دهید تا همین جای کار کافی است تا هر روز برای شما پیامک‌هایی با موضوعات مختلفی چون اطلاعات در خصوص سیم‌کارت گمشده، شرایط و نحوه دریافت وام خود اشتغالی، بیمه مشاغل آزاد، نکاتی درباره صدور سفته، نحوه گرفتن پرینت مکالمات،نحوه ارسال پیامک بدون داشتن شارژ و پیامک‌هایی از این دست ارسال شده و به ازای هر یک از آنها مبلغ ۱۲۰ تومان از حساب شما کسر شود.
حال اینکه شما چگونه درخواست دریافت چنین اطلاعاتی را آنهم با کسر هزینه داشته‌اید سؤالی است که احتمالا پاسخ آن به غیر از اپراتور برای فرد دیگری مشخص نیست.
جدا از این موضوع وقتی بحث فعال‌سازی و استفاده از چنین سرویس‌هایی به خصوص از سوی یک مرجع معتبر مانند اپراتور رسمی مطرح می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهن فرد می‌رسد بحث امنیت اطلاعات کاربران در شبکه اپراتور و نقض حریم شخصی است.
موضوعی که به نظر می‌رسد طبق قوانین نباید اجازه آن به اپراتور داده شده باشد.
البته تماس با رگولاتور هم در این زمینه بی‌فایده است و حتی مسئولان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز از اجرای چنین طرحی و جزئیات آن اظهار بی اطلاعی می‌کنند.
با این وجود پیگیری موضوع از سوی اپراتور جوابی به دنبال داشت که لینک یکی از خبرهای در سال ۱۳۹۰ بود.
بر این اساس مشخص شد که ایرانسل نه به تازگی بلکه از چهار سال قبل به ارائه چنین سرویسی کرده و جالب این‌که در آن زمان تبلیغات این طرح حتی از رسانه ملی نیز پخش شده بود.
البته اپراتور در این زمینه تاکید دارد که براساس طرح نما افراد تنها می‌توانند دایره‌ای از دوستان و یا اعضای خانواده خود را تعریف کرده و پس از تائید خود فرد، موقعیت جغرافیایی او را دریافت کنند.
اعلام موقعیت مکانی فرد مورد نظر هم از طریق پیام کوتاه یا پیام چند رسانه‌ای ارسال شده و حتی فرد قادر خواهد بود موقعیت‌ها را بر روی نقشه فارسی رصد کند.
طبق اعلام چند سال پیش ایرانسل، استفاده از این خدمات بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، تنظیمات خاص و بدون نیاز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) میسر است و تمامی گوشی‌ها حتی گوشی‌های قدیمی نیز این سرویس را پشتیبانی می‌کنند.
همچنین طبق اطلاعاتی که بر روی لینک اطلاعات ارائه شده برای فعال‌سازی این سرویس وجود دارد،همچنان مانند سال ۱۳۹۰ این سرویس به‌صورت آزمایشی در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد به مشترکان علاقه‌مند ارائه می‌شود و هزینه هر بار مکان‌یابی ۲۰۰ ریال اعلام شده است.
به هر صورت اکنون توضیح اپراتور آن است که ارائه‌ی این سرویس به دنبال اظهار رضایت افراد صورت می‌گیرد و بر این اساس بحث حریم خصوصی افراد دچار هیچ مشکلی نشده و امنیت مشترکان در این فضا به مخاطره نمی‌افتد

ادامه مطلب http://www.favanews.com/14233/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%A7

پیگیری برای حل موضوع ته لنجی ها در دولت /سفارتخانه ها وظیفه رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان را دارند

پیگیری برای حل موضوع ته لنجی ها در دولت /سفارتخانه ها وظیفه رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان را دارند

بهمن 12, 1395 اخبار فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موافقت گمرک و وزارت صنعت برای پیگیری موضوع ته لنجی ها گفت: رییس جمهوری همواره تاکید دارند که سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف وظیفه رسیدگی و پشتیبانی از صادرکنندگان و کار آفرینان ایرانی را دارند. به گزارش…
دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

بهمن 12, 1395 اخبار فناوری اطلاعات
دکتر یزدانیان رییس دانشکده پست و مخابرات، با تاکید بر عزم دولت در زمینه رفع نیاز به اشتغال جوانان به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تربیت نیروی انسانی ماهر را زمینه ساز جذب سریع در بازار کار عنوان کرد و گفت: با توجه به این که نیروی کار ماهر، به راحتی…
دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

بهمن 12, 1395 اخبار فناوری اطلاعات
دکتر یزدانیان رییس دانشکده پست و مخابرات، با تاکید بر عزم دولت در زمینه رفع نیاز به اشتغال جوانان به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تربیت نیروی انسانی ماهر را زمینه ساز جذب سریع در بازار کار عنوان کرد و گفت: با توجه به این که نیروی کار ماهر، به راحتی…