طراحی تخصصی سایت دراستان گیلان رشت لاهیجان انزلی,

طراحی وبسایت در گیلان و رشت

Google+

تغییر در شیوه کسب وکار؛ ارایه خدمات نوین پستی با دسترسی آسان

به گزارش فاوانیوز، حسین مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: گسترش و توسعه خدمات پستی ضمن کاهش هزینه‌های عمومی دولت، در کاهش هزینه‌های جانبی مردم که صرف امور پیگیری، خودپستچی‌گری یا دریافت خدمات سایر سازمان‌ها می‌شود تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.
 
مدیرعامل شرکت پست سپس با اشاره به وضعیت کسب و کار پست طی دو سال گذشته متذکر شد: در دو سال اخیر رویکرد پست در دنیای تجارت با تغییرات زیادی روبرو شده و سمت و سوی جدیدی پیدا کرده، اما آن چه که باید به آن پرداخته شود، تأثیر این تغییرات در سطح جامعه و زندگی مردم به عنوان نخستین مشتری شرکت پست است.
 
وی در ادامه به تغییرات ایجاد شده در زمینه تجارت جهانی اشاره کرد و افزود: مدل‌های تجارت الکترونیک به شکل B2B و B2C است. در روش B2B فروش مستقیم منبع اصلی درآمد به حساب می‌آید، مانند وقتی که یک فروشنده محصول خود را به یک فروشنده دیگر مستقیماً می‌فروشد. تجارت الکترونیک B2B به صورت ساده، تجارت بین شرکت‌ها تعریف می‌شود. یعنی معاملات و خدماتی که شرکتی (کارخانه‌ای) به شرکت دیگر ارائه می‌دهد. این نوعی از تجارت الکترونیک است که با روابط بین سازمان‌ها سروکار دارد.
 
وی افزود: تجارت الکترونیک B2C نیز تجارت بین کارخانجات (شرکت‌ها) و مصرف‌کننده‌هاست. در این مدل، مصرف کننده یا مشتریان در حال جمع کردن اطلاعات در مورد کالا و خرید کالای فیزیکی یا کالای اطلاعاتی، اجناس الکترونیکی از جمله کتاب‌های الکترونیکی(e-books) و نرم‌افزارها هستند که برای کالاهای اطلاعاتی، دریافت محصول از طریق شبکه الکترونیکی صورت می‌گیرد.
 
مهری سپس به سرویس‌های ایجاد شده طی دو سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: دیدگاه دولت یازدهم شفافیت در عملکرد و ساده‌سازی امور است. بر همین اساس شرکت پست با زیرساخت‌های کنونی خود سعی می‌کند سرویس‌های نوینی که دسترسی مردم به خدمات را آسان‌تر می‌کند، ایجاد و بهره‌برداری کند. طی این دوسال نیز سرویس‌هایی نظیر، پست تلفنی، پست مالی، بیمه پست، پست همراه، خرید و فروش الکترونیکی بین‌المللی با همین رویکرد راه‌اندازی شده است.
 
مدیرعامل پست در مورد برنامه‌های آینده این شرکت نیز گفت: دکتر واعظی در ابتدای قبول مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار توجه ویژه مسئولان این شرکت به فناوری و استفاده از آن در ایجاد سرویس‌های جدید شد، بنابراین ما هم این امر را سرلوحه امور خود قرار دادیم و تا به امروز بر اساس داشته‌های خود، چندین سرویس مبتنی بر فناوری ایجاد کرده‌ایم اما هنوز با هدف‌های ایده‌آل خود فاصله زیادی داریم که امیدواریم تا پیش از پایان دولت یازدهم، ضریب نفوذ خدمات پستی در جامعه را تا حد بسیار زیادی افزایش دهیم و این هدفی دور از دسترس نخواهد بود.
 
حسین مهری همچنین با یادآوری اینکه حرکت پست‌های دنیا از پست نامه به کالا تغییر کرده متذکر شد: براساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۴، پست نامه‌ها با کاهش ۳ درصدی و بخش امانات با افزایش ۳ درصدی مواجه بوده که گواه روشنی بر تغییر رویکرد این ادارات نسبت به نوع خدمات ارائه شده دارد. بنابراین پست ایران نیز برای بقا در بازار باید سمت و سوی کار خود را تغییر داده و متناسب با نیازهای جامعه گام بردارد. در این خصوص نیز تصمیمات جدیدی گرفته شده که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
 
مدیرعامل پست در عین حال به افتتاح پروژه‌های توسعه زیرساخت‌های پستی و عمرانی اشاره کرد و گفت: در مهر ماه سال جاری و همزمان با روز جهانی پست، چندین پروژه عمرانی و زیر ساختی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید که پروژه مرکز داده اختصاصی سرویس‌های الکترونیکی پستی (دیتا سنتر)، سامانه تعیین مختصات جغرافیایی مکان‌های کشور در راستای اجرای پروژه GNAF، تعداد ۲۰۰۰ صندوق پستی هوشمند پستی معابر (CASHLESS)، افتتاح مرکز مبادله پستی بین‌الملل، احداث و تجهیز اداره تجزیه و مبادلات پست کردستان، لرستان، اداره پست دورود، گیلاوند و چند دفتر پستی از آن جمله است.
 
مدیرعامل پست ایجاد مرکز داده اختصاصی سرویس‌های الکترونیکی پستی (دیتا سنتر) را در راستای گسترش فناوری اطلاعات در شرکت پست و لزوم تحقق دولت الکترونیک از طریق شبکه پستی کشور برشمرد و توسعه زیرساخت های تبادل اطلاعات را یکی از الزامات اساسی شرکت پست دانست.
 
او همچنین بهره‌برداری از سامانه تعیین مختصات جغرافیایی مکان‌های کشور را از طرح‌های کلان ملی دانست که در اجرای آن از توان اجرایی شرکت پست و ظرفیت‌های موجود در بانک کدپستی استفاده خواهد شد.
 
به گفته مهری در این طرح استانداری‌ها و دیگر سازمان‌های مبتنی بر داده‌های مکانی نظیر شهرداری‌ها، سازمان‌ نقشه برداری و مرکز آمار ایران نیز مشارکت می‌کنند.
 
 
 

ادامه مطلب http://www.favanews.com/14373/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%9B-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%DB%8C

پیگیری برای حل موضوع ته لنجی ها در دولت /سفارتخانه ها وظیفه رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان را دارند

پیگیری برای حل موضوع ته لنجی ها در دولت /سفارتخانه ها وظیفه رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان را دارند

بهمن 12, 1395 اخبار فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موافقت گمرک و وزارت صنعت برای پیگیری موضوع ته لنجی ها گفت: رییس جمهوری همواره تاکید دارند که سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف وظیفه رسیدگی و پشتیبانی از صادرکنندگان و کار آفرینان ایرانی را دارند. به گزارش…
دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

بهمن 12, 1395 اخبار فناوری اطلاعات
دکتر یزدانیان رییس دانشکده پست و مخابرات، با تاکید بر عزم دولت در زمینه رفع نیاز به اشتغال جوانان به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تربیت نیروی انسانی ماهر را زمینه ساز جذب سریع در بازار کار عنوان کرد و گفت: با توجه به این که نیروی کار ماهر، به راحتی…
دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

دانشکده پست و مخابرات با ارایه آموزش های مهارتی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند

بهمن 12, 1395 اخبار فناوری اطلاعات
دکتر یزدانیان رییس دانشکده پست و مخابرات، با تاکید بر عزم دولت در زمینه رفع نیاز به اشتغال جوانان به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تربیت نیروی انسانی ماهر را زمینه ساز جذب سریع در بازار کار عنوان کرد و گفت: با توجه به این که نیروی کار ماهر، به راحتی…